Dunque il link funziona benissimo...ed ora con l'aiuto di mio marito vi scriverò, occhio e croce, cosa c'è scritto perchè il testo è in inglese, ma appare subito una buona notizia.... How do you solve a problem like Maria? ___By Kevin Eckstrom ___Religion News Service ___WASHINGTON (RNS)--Beverly Roberts Gaventa never had thought much about the Virgin Mary. She was, after all, a Presbyterian who was rather suspicious of all the attention lavished on the mother of Jesus. ___So when she was asked to co-edit a book on Mary, Gaventa at first declined. "I can't do that," she said. "I'm a Protestant."
Come risolvi un problema come Maria? Gaventa non aveva mai pensato molto della Vergine Maria, lei era una presbiteriana molto sospettosa di tutte le attenzioni rivolte alla mamma di Gesù. Quando le venne chiesto di scrivere congiuntamente un libro su maria, lei dapprima si rifiutò dicendo: " non posso farlo, sono protestante."
But the more she explored Mary, the more Gaventa | AUTHOR Beverly Roberts Gaventa suggests it's time for Protestant Christians to stop reacting to Catholicism and take a fresh look at Mary, the Mother of Jesus, to discover who she really is. A Greek icon of Theotokos (above) depicts the Virgin Mary and the child Jesus, as does the statue, below right. (RNS Photos) | grew to like her. As a mother, Gaventa discovered a maternal kinship. As a Christian, she found a soulmate who wrestled at times with God's will. This Mary had a strong faith, with real questions and real emotions.
| Beverly Roberts Gaventa | ___"For most Protestants, Mary is little more than a character in the Christmas story," she writes in her new book, "Blessed One: Protestant Perspectives on Mary." "She creeps into our consciousness along with the Advent wreath, making a brief appearance perhaps in sermon and song, and then she disappears along with the creche, no later than Epiphany."
Ma più lei scopriva Maria, più in Gaventa cresceva l'interesse. Come madre Gaventa scoprì una parentela materna. Come cristiana trovò un anima compagna che lottava a volte con la volontà di Dio. Questa Maria aveva una forte fede con domande reali ed emozioni reali. "Per molti Protestanti Maria è poco più di una comparsa nella stopria di Natale", ha scritto nel suo nuovo libro "Blessed One: Protestant Perspectives on Mary". < Lei si insinua nelle nostre coscienze con la corona dell'Avvento, facendo una breve apparizione magari in sermoni e canzoni, e poi sparisce con il presepe non più tardi dell'Epifania. > Gaventa, a professor of New Testament at Princeton Theological Seminary, is one of a growing number of Protestant theologians who say it's time for Protestant churches to give Mary another look. ___In short, Mary shouldn't belong only to the Catholics, especially at Christmas. ___"It's clear in (the Gospel of) Luke that all generations will call Mary blessed, and we really haven't done that," Gaventa said. "What we're saying is that attention we have given Mary is very negative, rather than the positive attention she might deserve." ___For Christianity's first 1,500 years, Mary fared pretty well. Her legacy birthed universities, conquests and cathedrals. But then, with the Protestant Reformation, Mary became a theological lightning rod between Protestants and Catholics. ___Protestants, led by Martin Luther, were concerned that Mary and all the saints had usurped the importance of God's grace in the salvation process. The statues, the stained glass, the rosaries were all too much for the iconoclastic Luther. In the process, Mary dropped off the Protestant radar screen. ___"After the Reformation, Catholics had a severe case of fixation on Mary and Protestants had a severe case of amnesia," said Sister Elizabeth Johnson, a theologian at Fordham University in New York. "We went into our extremes."
Gaventa , un professore di N.T. at Princeton Theological Seminary, è uno del numero crescente di teologi protestanti che dicono che è tempo per le chiese Protestanti di dare a Maria un altra occhiata. In breve Maria non dovrebbe appartenere solo ai cattolici specialmente a Natale... "è chiaro in Luca che tutte le genrazioni chiameranno Maria Benedetta e noi realmente non l'abbiamo fatto. Dice Gaventa: < Ciò che noi stiamo dicendo è che l'attenzione che noi abbiamo dato a Maria è molto negativa, piuttosto che l'attenzione positiva di cui Lei poteva essere degna> Per i primi 1500 anni di cristianità, Maria è andata abbastanza bene la sua eredità ha generato università, conquiste e cattedrali. Ma poi con la Riforma Protestante Maria è diventata un asta fulminante teologica tra Protestanti e Cattolici. I Protestanti guidati da Martin Lutero erano preoccupati che Maria e tutti i santi avessero usurpato l'importanza della Grazia di Dio nel processo della salvazione. Statue, vetri istoriati, i rosari, erano troppo per l'iconoclasta Lutero. Nel processo Maria abbandonò lo schermo del radar protestante. < Dopo la Riforma i Cattolici ebbero un caso acuto di fissazione su Maria e i Protestanti ebbero un caso acuto di amnesia >, ha detto sorella Elizabeth Johnson, a theologian at Fordham University in New York. " Noi siamo arrivati all'estremo".
Continua..... |